Stel je vraag aan
onze AI-assistent
Naar hoofdinhoud Naar footer

Kennisproduct Vragenlijsten ICT in je organisatie

Gepubliceerd op: 01-05-2022

Iedere organisatie geeft haar eigen invulling aan het ICT-beleid en de ICT-voorzieningen. Maak met deze gespreksleidraad inzichtelijk hoe jouw organisatie dit heeft ingericht en wat de verwachtingen zijn.

Je zoekt met deze vragenlijsten uit wat stimulerende en belemmerende factoren zijn voor de implementatie van technologie. En welke randvoorwaarden er nodig zijn. Hier houd je dan rekening mee tijdens de rest van je project.

De vragenlijsten zijn opgedeeld in 3 categorieën:

  1. De context van je project 
  2. Het ICT-team dat bij de implementatie betrokken is 
  3. De specifieke technische zaken 

De eerste twee kun je bij de start van etappe 5 al uitvragen. De derde categorie komt mogelijk pas later aan de orde.

Aan de slag met "Vragenlijsten ICT in je organisatie" 

De vragenlijsten werken het beste als je jezelf – of degene die de interviews gaat doen – al hebt kunnen verdiepen in de belangrijke documenten van de afdeling ICT. Denk daarbij aan algemeen ICT-beleid en voorbeelden van serviceprocessen van een andere technologie die de organisatie gebruikt.

Vraag vervolgens de manager ICT en twee collega’s van de afdeling ICT om mee te werken aan een interview. Kies in ieder geval een collega van de afdeling ICT die met (de uitvoering en resultaten van) je project te maken heeft of krijgt. Kies daarnaast een collega die in eerdere projecten een rol heeft gespeeld.  

De drie categorieën vragen in de download kun je met elke geïnterviewde doornemen. Neem, voor zover nodig, de antwoorden van eerder geïnterviewden mee en toets de antwoorden. Uiteindelijk maak je met de uitkomsten van de interviews samen met je projectteam een overzicht van de rode draad en belangrijkste kansen en bedreigingen. Deze neem je op in de risico-analyse van je projectplan.  

Samenvatting "Vragenlijsten ICT in je organisatie "

  • Cliëntgroep: Cliënten in de gehandicaptenzorg 
  • Gebruikers: Innovatie-managers, projectteams en stakeholders 
  • Wanneer gebruiken? Etappe 5 
  • Training nodig? Nee 
  • Product getest? Nee 
  • Validatie: Practice-based kennis, kennis op basis van praktijkervaringen 
  • Waar te vinden? Aanvullende informatie en eventuele downloads zijn boven deze tabel te vinden 
  • Kosten: Gratis 

Onderbouwing van het kennisproduct 

Innovatie-Route Kennisproducten

Dit kennisproduct is onderdeel van de Innovatie-Route: een stappenplan voor het inrichten van het implementatieproces van zorgtechnologie in de gehandicaptenzorg. Bij elke stap vind je uitleg, hulp, algemene tips en praktische voorbeelden. De Innovatie-Route is ontwikkeld binnen de Innovatie-impuls van het programma Volwaardig leven van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS).

Meer informatie

Downloads

Deel deze pagina via:

Soort

Meetinstrument

Soort kennis

Praktijk

Taal

Nederlands