Naar hoofdinhoud Naar footer

Communicatie Competentie Profiel (CCP)

Gepubliceerd op: 04-02-2021

Er is altijd behoefte om te communiceren, ook als je niet kunt spreken. Er zijn verschillende (technologische) hulpmiddelen om de communicatie te ondersteunen, maar hoe maak je een keuze uit deze opties? Wat is de best passende ondersteuning en wat kan de sociale omgeving doen om gelegenheden en kansen voor communicatie te creëren?

Kansen bepalen om beter te communiceren

Door het maken van een Communicatie Competentie Profiel (CCP) breng je beperkingen, belemmeringen, vaardigheden en mogelijkheden van zowel de cliënt als de omgeving in kaart.

Als eerste wordt er een uitgebreide analyse uitgevoerd. Op basis van interviews, observaties en dossieranalyse wordt een beeld gemaakt van de communicatieve mogelijkheden en mogelijke ondersteuningsvormen.

Daarna volgt een advies voor de best passende communicatie ondersteuning. Hierbij wordt rekening gehouden met de (on)mogelijkheden en communicatiebehoeften van de cliënt en zijn/haar communicatiepartners.

Passende ondersteuning

Bij Milo gaan we uit van wat iemand nog wel kan en daarbij zetten we de omgeving en passende technologie in. We erkennen de beperkingen en belemmeringen, stellen vast welke vaardigheden er nu al zijn en wat de aangrenzende mogelijkheden zijn. Op basis daarvan kiezen we de best passende ondersteuning voor sprongen voorwaarts.

Downloads

Deel deze pagina via:

Soort

Apps