Kennisproduct In de huid van een ander
Gepubliceerd op: 01-05-2022
Om beter inzicht te krijgen in de beleving van een doelgroep, die je moeilijk direct kunt benaderen of al hebt geinterviewd kan je met hulp van de methode ‘Empathy mapping’ als het ware in de huid van de doelgroep kruipen.Op basis van de verzamelde informatie kun je de toegevoegdewaarde van je product beter formuleren.
Een bijeenkomst waarbij je in de huid van een ander kruipt, vergt weinig voorbereiding. Je hebt alleen enkele materialen nodig. En het is belangrijk dat je echt een diverse groep deelnemers hebt. Hoe je dat doen, lees je in onderstaande download.
Samenvatting "In de huid van een ander"
- Cliëntgroep: Cliënten in de gehandicaptenzorg
- Gebruikers: Innovatie-managers, projectteams en stakeholders
- Wanneer gebruiken? Ter voorbereiding van een bijeenkomst
- Training nodig? Nee
- Product getest? Nee
- Waar te vinden? Besproken tijdens Congres #InZo2022, aanvullende informatie en eventuele downloads zijn onder deze tabel te vinden
- Kosten: Gratis
Onderbouwing kennisproduct
Innovatie-Route kennisproduct
Dit kennisproduct is onderdeel van de Innovatie-route. Een stappenplan voor het inrichten van het implementatieproces van zorgtechnologie in de gehandicaptenzorg. Bij elke stap vind je uitleg, hulp, algemene tips en praktische voorbeelden. De Innovatie-route is ontwikkeld binnen de Innovatie-impuls van het programma Volwaardig leven van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS).
Meer informatie
- Over Innovatie-Impuls
Downloads