Boek Social Media in zorg en welzijn: dat zorgt beter
Gepubliceerd op: 20-06-2022
Sociale media zijn veel meer dan alleen een instrument om je als organisatie mee te profileren. Je kunt ze inzetten in je hulpverlening, communicatie, beeldvorming, etc. Sanne van der Hagen is zeer verheugd dat er eindelijk een goed boek op de markt is dat recht doet aan de diversiteit aan mogelijkheden van sociale media voor zorg en welzijn én goed leesbaar is voor alle mensen die in deze sector werkzaam zijn. Lees de onderstaande recensie.
Noodzakelijke informatie
Juliette van der Wurff en Maaike Gulden schrijven vanuit het motto: je moet er niks mee maar zorg dat je er wat mee kunt. In het gehele boek is dit motto voelbaar. Je wordt als lezer voortdurend geïnformeerd, geïnspireerd en uitgenodigd om aan de slag te gaan. Als leidinggevende vind je in dit boek de noodzakelijke informatie voor jezelf én voor je collega’s. Als beroepskracht lees je een mooie mix tussen informatie en praktisch toepasbare instructies.
Dit alles wordt op subtiele wijze afgewisseld waardoor het zeer gemakkelijk leesbaar is. Daar komt bij dat iedere lezer geholpen wordt om zelf verder te leren door de opdrachten aan het eind van ieder hoofdstuk. De opdrachten zijn richtinggevend en niet directief waardoor ze uitnodigen tot actie.
Rijk aan voorbeelden
Het boek is rijk aan voorbeelden uit het veld. Dit is niet alleen zeer informatief, maar benadrukt ook dat er al veel en divers gebruik gemaakt wordt van sociale media in zorg en welzijn. Van der Wurff en Gulden zijn er in geslaagd om een enorme diversiteit aan situaties, voorbeelden en toepassingen aan bod te laten komen. De voorbeelden zijn niet voorzien van extra informatie zoals links naar websites of profielen. Hierdoor blijft je aandacht bij het boek.
Social media in zorg en welzijn is een gids voor iedereen die nog vragen heeft over social media in zijn vak. De veelheid aan onderwerpen, voorbeelden, instructies, verdieping en doelgroepen maakt het een compleet en inspirerend boek. Wat mij betreft een must voor iedereen die wat met social media wil kunnen binnen zorg en welzijn.
Recensie door: Sanne van der Hagen (eerder verschenen in Sozio)
Praktische informatie boek Social media in zorg en welzijn
- Publicatiedatum: maart 2015
- Bestellen: via Managementboek