Dave Smit
Begeleider en Contact Specialist
Organisatie: Middin
Thema's:
- Toekomstig collega’s op beroepsopleidingen enthousiasmeren over het werk in gehandicaptenzorg
- Vitaler werken middels een sterk aanbod in welbevinden en ontspanning voor zowel medewerker als klant van Middin.
- Inclusiviteit meer op de kaart brengen binnen onze gehandicaptenzorg
Waarom ben je ambassadeur in de gehandicaptensector?
Omdat ik graag wil staan voor ons mooie vak en de wereld kennis te geven van al dat mooie talent waar wij mensen nog een hoop van kunnen leren. Samen werken en inclusiever leven met elkaar.
Wat is jouw mooiste ervaring met een cliënt?
Die mooie geluksmomenten heb ik geregeld, als ik een glimlach krijg of ik zie iemand zijn handen van dichtgevouwen naar open maken na een shantala massage of als ik een ontspannen glimlach krijg bij een bezoek als contact clown dan denk ik wow wat een cadeau aan elkaar, dat vertrouwen hebben om samen mooie dingen te beleven uit het hart en met een juiste veilige intentie.
Wat zou je doen met 10 miljoen voor de gehandicaptensector?
Meer mogelijk maken zowel in ruimte als in aanbod van activiteiten, innovatieve materialen aanschaffen en bijvoorbeeld een rolstoelbus om meer te kunnen ondernemen. Ook meer focus creëren op talenten van zowel onze klanten en collega’s die naast hun rol als begeleider ook veel andere talenten hebben die we als gehandicaptensector beter moeten inzetten.
Welke kennis moet volgens jou meer gedeeld worden in de sector?
Naast begeleider weet ik zeker dat er vele andere talenten huizen in mensen. Koester dit en investeer hierin om zo de wereld kleurrijker te maken. Zo ken ik collega’s die bijvoorbeeld yoga les kunnen geven aan klanten en collega’s en klanten met een lichte beperking die gitaar kunnen spelen voor de klanten met meer uitdagingen in het leven, zet dit beter in anders is het weg.
Wat is je levensmotto of favoriete quote?
Je bent goed zoals je bent, niemand is zoals jij en dat is jouw kracht.